17 Wrze

Racuszki jabłkowe z płatkami jaglanymi

 

Już połowa września za nami, lato odchodzi coraz większymi krokami, ustępując miejsca chłodnym porankom i deszczowej aurze. Jak sobie cieplić/osłodzic poranne wstawanie? Dziś super szybka propozycja z patelnią w roli głównej.

Racuszki z płatkami jaglanymi

Przedstawiam super szybki pomysł na szybki posiłek z jabłkami. Posiłek wysoko-węglowodanowy, jednak bez glutenu i bez laktozy. Może stanowić przekąskę po treningu dla aktywnych, lub część śniadania np z dodatkiem jogurtu. Świetnie sprawdzi się jako posiłek do szkoły dla dzieci czy 'substytut gdy " chce mi się czegoś słodkiego" :)

Składniki na jedną porcję (2-3 CIASTKA w zależności od wielkości)

- Jabłko, 1 sztuka

- Jajko, 1 sztuka

- Płatki jaglane, 2 łyżki

- Otręby gryczane, 2 łyżeczki

- Miód (opcjonalnie) 1/2 łyżeczki

- Olej kokosowy, 1 łyżeczka

-szczypta ulubionych rozgrzewających przypraw, może to być kakao, cynamon, gałka muszkatołowa lub imbir, im więcej tym lepiej, gdyż wszystkie te składniki wykazują silne działanie antyoksydacyjne i przeciwzapalne

Przygotowanie:

Jabłko obieramy ze skórki i trzemy na tarce, dodajemy jajko, płatki, otręby, miód i przyprawy. Masa powinna być zwarta, jeśli jest zbyt płynna dosypujemy otrębów. Smażymy na oleju z dwóch stron.

Jedno porcja zawiera:

Energia: 250kcal, białko: 10g, węglowodany: 38g tłuszcz: 10g

Twój komentarz