11 Maj

Szybkie, zdrowe posiłki na diecie

Prosty schemat, który pozwoli przygotować szybki i dietetyczny posiłek w mniej, niż 5 minut.

„Poproszę takie szybkie dania” oto jaką prośbę w gabinecie słyszę od swoich pacjentów najczęściej. Rozumiem i szanuję. Takie czasy, żyjemy intensywnie, pracujemy dużo, odpoczywamy mało, jemy SZYBKO.

Jak więc jeść zdrowo, ale poświęcając maksymalnie mało czasu na przygotowanie posiłków? Jest rozwiązanie- zaplanuje wcześniej swoje danie :) zawsze potrzebne będą następujące składniki:

1. Ugotuj dwa woreczki ryżu/kaszy/dwie szklanki makronu i zostaw, nie zepsuje się w ciągu jednego dnia. Weź z tego ile potrzebujesz, pól woreczka, dwie łyżki, cały woreczek… Tak, abyś się nasycił, ale nie przejadł.

2. Pamiętaj, by mieć w domu zawsze " jakieś” warzywa, ogórki kiszony czy małosolne (sezon tuż tuż:) można długo przechowywać. Wybierz najlepiej dwa różne warzywa.

3. Do tego coś „białkowego” może być ryba wędzona, gotowane jajko, kilka plasterków wędliny czy porcja mięsa z obiadu. 

4. Zdrowe tłuszcze wieńczące dzieło: olej lniany czy oliwa z oliwek.

5. Przyprawy: wybierz te, które działają przeciwzapalnie, koniecznie przy chorobach autoimmunologicznych dodawaj pieprz czarny, kurkumę, czosnek lub oregano.

Podaje przepis na swoją SZYBKĄ SAŁATKĘ NR 3 :)

Składniki:

Kasza jaglana 50g (1/2 woreczka)

Pomidorki koktajlowe 80g (4 sztuki)

Ogórek małosolny lub kiszony 50g (1 sztuka)

Oliwa z oliwek 5ml (1 łyżeczka)

Sposób przygotowania: Kaszę ugotuj. Dodaj pokrojone warzywa, polej oliwą, dopraw do smaku jak lubisz.

Całość porcji dostarcza około 290kcal, 20g białka, 40g węglowodanów, 7g tłuszczu. Odpowiednia dla diety bez glutenu, bez laktozy, bez jajek czy wegetariańskiej.

Smacznego :)

Twój komentarz